معرفی محصول

خرید دفتر مشق و یادداشت [ پرفروش ] ساده و فانتزی ارزان

خرید دفتر سیمی

ویژگی های بهترین دفتر مشق و یادداشت

دفتر مشق و یادداشت همواره یکی از پرفروش‌ترین و پرکاربردترین وسایل برای اغلب افراد به حساب می‌آیند. به همین دلیل نیز این محصول از تنوع بسیار بالایی برخوردار می‌باشد. از انواع دفتر می‌توان به دفتر برنامه ریزی، دفتر طراحی و … اشاره کرد.در هنگام خرید یک دفتر مشق و یادداشت بهتر است به چند نکته توجه داشته باشید. نکاتی که می‌توانند بهترین انتخاب را برای شما به ارمغان بیاورند.

خرید انواع دفتر مشق مدرسه

۱. دفتر سیمی یا غیر سیمی

معمولا دفتر های سیمی از اقبال بیشتری نسبت به انواع غیر سیمی برخوردار هستند. اگر دقت کرده باشید، اغلب دانش آموزان و دانشجویان به این قبیل دفتر‌ها علاقه‌ی بیشتری نشان می‌دهند. البته برخی از افراد هم هستند که از انواع کلاسور بیشتر استفاده می‌کنند.

یکی از مزایای دفتر‌های سیمی، این است که برگه‌های دفتر سیمی راحت‌تر جدا می‌شوند. شاید برای شما هم رخ داده که ورقی از یک دفتر چسبی و غیر سیمی را جدا کرده‌اید و در برخی موارد شاهد خراب شدن دفترتان بوده‌اید. اما دفاتر سیمی هیچ وقت چنین مشکلی ندارند. چراکه هر کاغذ از کاغذ دیگر کاملا جداست.

یکی دیگر از مهمترین مزیت دفتر های سیمی، قابلیت تاشدن 360 درجه‌ی آن‌ها می‌باشد. این امر علاوه بر اینکه باعث صرفه‌جویی زیادی در فضای میز شما می‌شود، یک ویژگی دیگر هم دارد. خیلی از افراد هستند که وقتی شروع به نوشتن در دفتری می‌کنند، صفحه‌ی اول را که می‌نویسند، هنگامی‌ که به صفحه‌ی دوم می‌روند، از اینکه کاغذ زیر دستشان مستقیما روی سطحی سخت و سفت می‌باشد، احساس خوبی نداشته باشند.

به احتمال زیاد شما هم از این دست افراد هستید. اما این مشکل به راحتی با تاکردن دفترتان برطرف خواهد شد. اما فواید انتخاب یک دفتر سیمی به همینجا هم ختم نمی‌شود. سیمی بودن باعث شده تا علاوه بر فواید ذکر شده، باعث شوند که به راحتی از تمام ظرفیت کاغذ استفاده شود و مانند برخی دفترهای چسبی، لازم نباشد همیشه مقداری از اول خط را خالی بگذارید.

این مطلب رو از دست نده!
مقایسه خودنویس پارکر و یوروپن ✒️ جدول مقایسه + لینک خرید

۲. تعداد برگ دفتر

همانطور که می‌دانید، دفتر های موجود در بازار، در تعداد برگ‌های مختلفی عرضه می‌شوند. از حدود چهل برگ گرفته تا انواع دویست برگ، محصولات مختلفی با طرح‌های گوناگون و جذابی تولید شده‌اند. شاید گمان کنید که هرچه تعداد برگ یک دفتر بیشتر باشد بهتر است. اما باید به چند نکته در باب انتخاب یک دفتر با تعداد برگ بالا دقت کنید. 

اول اینکه هرچه تعداد برگ یک دفتر بالاتر می‌رود طبیعتا سنگین‌تر هم خواهد شد. شاید یک دفتر سنگینی خاصی نداشته باشد. اما اگر قرار باشد وسایل دیگری نیز در کنار این دفتر با خودتان درون یک کیف حمل کنید، این سنگینی بهتر خودش را نشان خواهد داد. مورد دیگری که باید در نظر داشت این مورد است که خیلی از اوقات، مخصوصا برای مدرسه تعداد برگ زیادی خالی می‌مانند و اینگونه باعث هدر رفت کاغذ‌های زیادی خواهد شد.

البته اگر شما هم از جمله افرادی هستید که از باقی مانده‌ی دفاتر خود نیز به خوبی بهره می‌برید، پس این مورد ضرری به شما نمی‌رساند. در کنار این معایب، قیمت بالاتر این محصولات نیز یکی دیگر از مواردی است که در هنگام خرید یک دفتر با تعداد برگ بالا باید به آن توجه داشته باشید.

اما به هرحال گاهی اوقات واقعا نیاز است که یک دفتر با تعداد برگ بالا تهیه کنید، پس نباید گمان کنید که انتخاب این محصولات به کلی انتخاب اشتباهی است. حتی برخی افراد ترجیح می‌دهند به‌جای استفاده از پنج دفتر چهل برگ از یک دفتر دویست برگ استفاه کنند.

همچنین انتخاب یک دفتر هشتاد برگ به جای خرید دو دفتر چهل‌برگ، امری معقولانه‌تر به نظر می‌رسد. اما در نظر داشته باشید گاهی اوقات واقعا نیاز دارید که به‌جای یک دفتر هشتاد برگ از دو دفتر چهل‌برگ استفاده نمایید. حتی ممکن است بنا به دلایلی پنج دفتر چهل‌برگ را به یک دفتر دویست برگ ترجیح دهید. انتخاب نهایی با خود شماست.

۳. طراحی جلد دفتر (فانتزی یا ساده)

اولین موردی که توجه خریدار را به خود جلب می‌کند، طرح روی جلد این محصولات است. امروزه تنوع طرح بسیار زیادی را می‌توان در بین محصولات می‌توان مشاهده کرد. در بین این محصولات علاوه بر دفاتر ساده و کلاسیک که طرفداران خاص خودشان را دارند، طرح‌های بسیار متنوع و جذاب فانتزی زیادی نیز به چشم می‌خورند که حقیقتا بسیار زیبا و خاص و جذاب هستند.

خرید انواع دفتر فانتزی و کلاسیک

طرح‌های کلاسیک و ساده را تقریبا در هر زمان و برای هر سن و سالی می‌توان استفاده نمود. از این رو شاید انتخاب یک دفتر با طراحی ساده بهتر از طرح‌های فانتزی باشد. اما بحث دیگری که وجود دارد، تکراری شدنِ طرح‌های ساده برای شخص می‌باشد و همچنین سلایق متفاوت کودکان، نوجوانان و بزرگسالان باعث شده تا گاهی اوقات از طرح‌های جذابی که وجود دارد محصولی را برای خود انتخاب کنند.

اما بهترین انتخاب شاید ترکیبی از این دو نمونه باشد. به این ترتیب که به‌جای اینکه محصولی بسیار ساده یا محصولی با طراحی بسیار شلوغ تهیه کنید، یک دفتر طرحدار ساده اما در عین حال، دارای یک طراحی مختصر و زیبا را تهیه کنید. التبه سلایق افراد مختلف، متفاوت می‌باشد و این مورد بیشتر از هرچیزی بستگی به سلیقه‌ی شما دارد.

۴. دفتر خط دار یا بدون خط

اغلب دفاتر یادداشت، از نوع خط دار هستند اما برخی از این محصولات وجود دارند که بدون خط تولید می‌شوند. یکی از بهترین مزایایی که اینگونه دفتر‌ها دارند، طراحی داخل دفتر به شکل دلخواه شماست. این امر زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کنند که بخواهید در هرصفحه طراحی خاصی انجام دهید. به عنوان مثال هنگام نوشتن برنامه‌ی روزانه‌ی خود می‌توانید صفحه‌ی کاغذ را به قسمت های گوناگونی تقسیم کنید و صفحات زیبایی را ترسیم کنید و از این کار لذت ببرید.

طراحی دفتر بدون خط

البته معمول‌ترین دلیل استفاده از دفاتر بدون خط، استفاده از آنها به عنوان دفتر نقاشی می‌باشد. اما عده‌ای هستند که علاقه دارند درون دفتر های بدون خط یادداشت های خود را بنویسند. چراکه آزادی بیشتری به آن‌ها در نحوه‌ی یادداشت و جزوه‌ نویسی برای این افراد به دنبال دارد. همچنین تمرکز بیشتری روی متن نوشته شده خواهید داشت. اگرچه که این تمرکز، تفاوت زیادی با زمانی که از دفتر های خط‌دار استفاده‌ می‌کنید نخواهد داشت اما هرکس دلایل خاص خود را دارد.

این مطلب رو از دست نده!
آموزش حل مکعب روبیک 3*3 ✅ گام به گام مثل آب خوردن

۵. بهترین برند دفتر

برند های زیادی وجود دارند که در زمینه تولید انواع دفتر فعالیت می‌کنند. اما در این قسمت جدای از بحث مقایسه‌ی انواع برندها با یکدیگر موضوعی را با شما عزیزان در میان بگذاریم. قطعا شما هم تا به حال حداقل از یکی از لوازم تحریر های ایرانی استفاده کرده‌اید. تقریبا تمامی این محصولات از کیفیت بسیار خوبی برخوردار می‌باشند. از بین برند های محبوب در بین تولید دفتر می‌توان به برند‌های پاپکو، گاجکو و سیب اشاره کرد. البته برند های دیگری نیز در این زمینه فعالیت دارند.

۶. ابعاد دفتر

یکی از موضوعاتی که افراد زیادی در خرید های اینترنتی از آن ضرر دیده‌اند، توجه نکردن به ابعاد و اندازه‌ی محصول مورد نظرشان بوده‌است. البته امروزه دیگر مشخصات محصولات به صورت کامل نوشته می‌شوند و نگرانی زیادی از بابت ابعاد محصول نخواهید داشت. اما گاهی اوقات افراد فراموش می‌کنند که به این مورد دقت کنند. پس در هنگام خرید، حواستان به این مورد نیز باشد.

ابعاد دفتر A6 - A5 - A4

 

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.