دسته 1

خرید کتاب 1984 اثر جورج اورول + معرفی اجمالی

خرید کتاب 1984 اثر جورج اورول

بررسی و خرید کتاب 1984 اثر جورج اورول

کتاب 1984 اثر جورج اورول مدتی است که یه یکی از پرفروش ترین کتاب های این روز ها تبدیل شده است. اگر کتاب مزرعه حیوانات یا همان قلعه حیوانات را خوانده باشید پس با نویسنده تا حدود زیادی آشنایی دارید. این کتاب هم شباهت های بسیاری با درون مایه کتاب مزرعه حیوانات دارد.

معرفی کتاب 1984

این روز ها دیگر نباید کورکورانه مخاطبان را فقط به خواندن کتاب ترغیب کرد. یادمان باشد یکی از مهمترین مواردی که موجب می‌شود برداشت ما با شخصی دیگر تفاوت داشته باشد ذهنیت و چارچوب های اعتقادی ماست. کتاب خواندن همیشه جزو بهترین تفریحات و کار هایی بوده که باید به همه توصیه کرد. اما با این وجود توجه به مسائلی که در برخی کتاب های مطرح بیان شده است باعث به وجود آمدن سؤالات بسیاری در ذهن مخاطب میشوند.

موضوع بسیار مهمی که در این خصوص باید به آن توجه کنید این است که همیشه این نکته را به خاطر داشته باشید که این “سؤال درست است که ما را به جواب صحیح می‌رساند.”

درون مایه کلی کتاب 1984

تصور کنید در شهری هستید که قوانین بسیار سخت و محکمی وجود دارند. طوری که حتی افکاری که در سر دارید هم باید در چارچوب آن باشد. بله این همان فضایی است که در این کتاب حاکم است و جورج اورول تلاش خود را کرده تا به گونه ای ماهرانه، خلاقانه، همه جانبه و چالش برانگیز ویژگی های چنین جامعه ای را بیان کند.

لطفا جوگیر نشوید

تیتر این قسمت شاید کمی دور از ادبیات رسمی باشد. اما به هرحال منظور ما را به بهترین نحو ممکن می‌رساند. حتما شما هم دیده‌اید که خیلی از آدم ها وقتی بعد از سالی چند صفحه از کتابی را مخصوصا از نوع مشهورش می‌خوانند به شدت تحت تأثیر قرار می‌گیرند. حتی خیلی ها افکار و نظرات به ظاهر روشن فکرانه پیدا خواهند کرد.

قبل از هرچیز باید به این نکته اشاره کرد که اصل توصیه به امر کتاب خوانی به منظور باز تر کردن دید و دوری از تعصبات بی‌مورد می‌باشد. برخی آدم ها وقتی به یک موضوعی پی می‌برند وقتی خلاف نظرات آن‌ها صحبت شود طوری عصبی شده و تعصب نشان می‌دهند که خدایی ناکرده انگار… .

مثال بارزی که می‌توانیم با توجه به این کتاب هم به آن اشاره کنیم این است که برخی افراد وقتی کتاب هایی از این قبیل را می‌خوانند به یک باره متحول می‌شوند و فکر می‌کنند که تمام عمرشان اشتباه زندگی کرده‌اند و این توهم برایشان پیش می‌آید که گویی در تمام زندگی شان به آنها ظلم شده و محدود شده‌اند. غافل از اینکه موضوع آن قدر هاهم چیز پیچیده‌ای نیست. کافی است اندکی بیشتر تأمل کنند و به نظر دیگران احترام بگذارند.

کتاب های بیشتری مطالعه کنند و یا حتی از مقالات زیادی که در فضای اینترنت موجود است استفاده نمایند تا افکارشان پخته تر و گفتارشان صحیح تر شود. البته نباید از این امر بگذریم که پیدا کردن زاویه دید انتقادگری می‌تواند بسیار مطلوب باشد. خلاصه صحبت تا اینجا این بود که افراد تأثیر گذار سعی در اصلاح امور موجود دارند و فقط در حال انتقاد و به عبارت دیگر گلایه کردن همیشگی نیستند.

این مطلب رو از دست نده!
معرفی و خرید 46 مدل بهترین میز تحریر پرفروش مدرن و ساده 2020

مهم ترین ویژگی کتاب 1984 اثر جورج اورول

این کتاب به طور کلی دید شما را نسبت به اتفاقاتی که در اطرافتان می‌افتد به چالش می‌کشد. به شما می‌فهماند که اگر معیاری برای تشخیص سطح بهتر از هر چیزی نداشته باشید هیچ گاه آن سطح بهتر را طلب نمی‌کنید. پس در درجه اول این کتاب اصرار به جلب توجه ما در وضعیتی که در آن زندگی می‌کنیم را دارد.

توده‌ها فقط به این علت که تحت فشار قرار گرفته‌اند، قیام نمی‌کنند و در واقع تا هنگاهی که اجازه داده نمی‌شود که معیاری برای مقایسه در دست داشته باشند حتی متوجه هم نمی‌شوند که تحت فشار قرار گرفته‌اند.

جمله بالا نمونه ای از متن کتاب بود که با توجه به آن بهتر منظور مارا متوجه شدید. احتمالا این جمله شما را به شدت ترغیب نمود تا کتاب 1984 را تهیه کنید و به طور کامل از قضیه آگاه شوید چون داستان پیچیده تر از این حرف هاست… .

جورج اورول در کنار ویژگی های دیگری که داشت یک منتقد بود. این را به راحتی می‌توان از متن کتاب های مشهورش هم دریافت کرد. دید منتقدانه او به همراه استعداد نویسندگی اش کم کم او را به یک نویسنده مشهور تبدیل کرد که کتاب های مزرعه حیوانات و 1984 در بین رمان های وی از شهرت بیشتری برخوردار گشتند.

 

نقد کتاب 1984

اگر کمی با این کتاب آشنا باشید پس این نکته را می‌دانید که این کتاب درباره یک پادآرمان شهر تخیلی (اما شاید امکان پذیر) می‌باشد که در آن به رد نظام های تمامیت خواه و کمونیسم اشاره شده است. این کتاب دارای فضای سیاه و کم و بیش ناراحت کننده‌ای می‌باشد که البته این امر تا حدودی  بستگی به برداشت شما از کتاب دارد. پایان کتاب به طرز متفاوتی رقم خواهد خورد که ممکن است شما را غافلگیر کند.

فضای سنگین کتاب همیشه نشانگر وجود یک فرد قدرتمند در رأس تمام امور است که حتی تا پایان کتاب هم مخفی می‌ماند. تمام امور زندگی مردم حتی لذت بردن آنها از تفریحات و خوشی های ساده و معمول نیز زیر نظر حاکمیت دیکتاتور جامعه قرار دارد تا جایی که حتی از درون خانه هر فرد هم باخبر هستند.

در کتاب 1984 جورج اورول می‌خوانیم

اگر روند تاریخ تغییر نکند انسان ها انسانیت خودشان را از دست می‌دهند.

داستان این کتاب در رابطه با دنیایی است که سه کشور در آن حضور دارند. اوشینیا، اوراسیا و ایستیشیا نام کشورهایی است که در این کتاب به عنوان کشور هایی همیشه در حال جنگ از آن ها یاد شده که از این میان، اتفاقات به طور خاص در شهر لندن واقع در کشور اوشینیا رخ می‌دهد.

افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند در سه دسته طبقه بندی می‌شوند. طبقه بندی هایی نظیر : طبقه کارگر، مردم عادی و اعضای رده بالای حزب در این داستان وجود دارند. همگی موظف هستند که از برادر بزرگ که رییس حزب است پیروی کنند. نوشتن در این جامعه ممنوع است. آزادی فردی کاملا پایمال می‌شود و حتی کوچکترین اعمال افراد هم زیر نظر است.

آرمان شهر و پاد آرمان شهر

این داستان به طور کلی یک جامعه پادآرمان شهر را به تصویر می‌کشد. اریک فروم در مقدمه این کتاب به توضیحی پیرامون آرمان شهر ( اتوپیا ) و پادآرمان شهر پرداخته است.

واژه آرمان شهر یا اتوپیا اولین بار توسط ارسطو بیان شد. وی در کتاب جمهوری، جامعه آرمانی که دلخواه خود بوده را توصیف می‌کند. واژه آرمان شهر یا اتوپیا بعد از رنسانس در حدود قرن ۱۶ و ۱۷ میلادی بسیار محبوب شد. از نمونه کتاب هایی که در آن زمان به شهرت بالایی رسید می توان به کتاب توماس مور به نام اتوپیا اشاره کرد.

توماس مور در این کتاب با دیدگاهی مثبت و امیدوارانه به آینده انسان های متکی به نفسی را تصور می‌کرد. در این کتاب جورج اورول نقطه مقابل آرمان شهر توماس مور را مد نظر قرار داده است. بنابراین جامعه ای که در کتاب 1984 به آن اشاره شده را می‌توان مصداقی از یک پادآرمان شهر دانست. به همین سبب تمرکز زیادی روی انسان ناتوان و ناامید در همچین جامعه ای به تصویر کشیده شده است.

این مطلب رو از دست نده!
معرفی کتاب ملت عشق اثر الیف شافاک - ترجمه ارسلان فصیحی + خرید

شخصیت اصلی که در این داستان ایفای نقش کرده شخصی به نام وینستون اسمیت است. فردی از طبقه عادی جامعه با روحیات انقلابی که می‌تواند برای جامعه اش بسیار خطرناک باشد. تنها کسی است که به غیر از زنده ماندن آرمان های بزرگی در سر دارد. آرمان هایی که حزب حاکم را به خطر می‌اندازد!

در این بین با دختری به نام جولیا آشنا می‌شود و رابطه ای بین آنها شکل می‌گیرد. رابطه ای که از نظر قوانین حزب حاکم ممنوع و تنفر آمیز می‌باشد. بعد از این آشنایی اتفاقاتی به مرور رخ می‌دهند … .

قطعا شما هم مشتاق شده‌اید تا این کتاب را مطالعه کنید. اگر این طور است می‌توانید به راحتی در این قسمت کتاب 1984 را از معتبر ترین فروشگاه اینترنتی ایران تهیه کنید.

 

خرید کتاب 1984 اثر جورج اورول

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.