دسته 1

کتاب اثر مرکب نوشته دارن هاردی | معرفی جامع + خرید

کتاب اثر مرکب دارن هاردی

خلاصه کتاب اثر مرکب

حتما شما هم از طریق کتاب فروشی های متعدد و یا از دوستان و آشنایان خود با کتاب اثر مرکب آشنا شده اید. این کتاب در کل دارای یک پیام کلی می‌ باشد. همان طور که از اسم کتاب هم مشخص است، کتاب اثر مرکب (the compound effect) در واقع اشاره به تأثیر عواملی هرچند کوچک دارد که نتیجه آن سرانجام رخداد های بزرگی می شوند.

اثر مرکب چیست؟

به عنوان مثال : شما قصد دارید تا بتوانید تبدیل به دونده ای شوید که می خواهد هر روز ۱۰ کیلومتر بدود. خب، کار سختی به نظر می رسد. برای برخی هم شاید حتی غیرممکن باشد. اما بیایید از زاویه ی دیگری به آن نگاه کنیم.

فرض کنیم شما تا به حال هیچ وقت بیشتر از سه یا چهار کیلومتر نمی توانستید بدوید. اکنون تصمیم گرفتید تا به رکورد ده کیلومتر در روز برسید. نیاز نیست که آن قدر به خودتان فشار بیاورید تا هرطور شده و به هر قیمتی به ده کیلومتر در روز برسید. فقط کافی است هر روز صد متر بیشتر ادامه دهید. به مرور زمان خواهید دید که بدون اینکه فشار زیادی را متحمل شوید به حد نصاب ۱۰ کیلومتر در روز رسیدید.

صد متر بیشتر دویدن امروز دردی از شما دوا نمی کند چرا که هنوز خیلی با هدف خود فاصله دارید. اما اگر طی دو تا سه ماه این عمل را تکرار کنید می بینید که به آسانی توانستید به دویدن روزانه ۱۰ کیلومتر برسید. در حالی که اگر فقط از جایگاهی که الان دارید به هدف خود فکر می کردید به احتمال قریب به صد در صد پس از مدت کوتاهی دلسرد می شدید و دست از هدف خود برمی داشتید.

حرف اصلی این کتاب این است که هر قدم کوچکی که در هر روز برای بهبود امری در زندگی خود انجام می دهیم سرانجام به صورت یک اثر مرکب خودش را نشان خواهد داد. کسی که اهل مطالعه نبود تبدیل به کسی شده که سالانه بیش از پنجاه کتاب را تمام می کند. کسی که نمی توانست یک متر شنا کند و نفسش را زیر آب حبس کند تبدیل به کسی شده که ده متر را به راحتی شنا می کند. تمامی اینها به وسیله اثر مرکب به دست می آیند.

خرید کتاب اثر مرکب - دارن هاردی

عوامل مؤثر در موفقیت

در این کتاب با برخی از عواملی که کمتر به آنها برخورد کرده اید آشنا خواهید شد. برای نمونه چند نمونه از آن ها اشاره کردیم. البته خواندن متن اصلی کتاب اثر مرکب و توجه تمام و کمال به مطالب و نکات ریزی که گفته شده به شما کمک خواهد کرد تا هرکدام از این موارد را بهتر درک کنید.

این مطلب رو از دست نده!
خرید 40 مدل آلبوم عکس ( پرفروش ) با طرح های جذاب و خاص

اثر موج

اثر موجی به این امر اشاره دارد که شما باید به طور مداوم به یک فعالیت ادامه دهید تا اثرات آن چه مثبت و چه منفی نمایان شوند. در نتیجه دو مؤلفه که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند، تداوم و تکرار هستند. این تداوم و تکرار است که می تواند باعث ایجاد تغییرات محسوس و موفقیت شوند.

باد آورده را باد خواهد برد

برخی از افراد انتظار دارند که یک شب از یک قرعه کشی با او تماس بگیرند و این مژده را به او بدهند که شما برنده مقدار زیادی پول شدید، بعد بگویند که من به موفقیت رسیدم. یا اینکه به یک باره یکی از مدیران شرکتی بسیار موفق بدون هیچ دلیلی به او کاری بسیار آسان و با درآمد بسیار بالا پیشنهاد کند. همه ی ما این ضرب المثل را شنیده ایم که باد آورده را باد می برد. هرچند استثنا هم وجود دارد.

تقریبا تمام افراد موفق همیشه در خاطراتشان از سختی های فراوانی که متحمل شده اند صحبت کرده اند. البته باید از سختی ها فرصت ساخت. جدای از این امر اگر شما کاری را که به نظرتان درست است و اصولی می باشد را انجام می دهید اما نتیجه خاصی حاصل نمی شود پس نیاز است کمی صبر کنید و به آینده و رخداد های پیش روی خود خوش بین باشید. البته که این خوش بینی بیهوده نیست.

بهتر است این را بپذیریم که موفقیت چیزی جز انجام کار های معمولی، نظم و ترتیب های گاها سخت و حتی کار هایی که علاقه چندانی به آنها نداریم نیست. این هنر شخص شماست که چگونه این سختی ها را پشت سر گذاشته و مسیر را برای خود هموار کنید. مهمترین مسئله این است که همیشه احساستان را خوب نگاه دارید.

لینک خرید این کتاب در انتهای این مطلب است.

 

کتاب اثر مرکب دارن هاردی

انتخاب های سرنوشت ساز

ما انسان ها هر لحظه در حال انتخاب هستیم و بنابراین هر اتفاقی که در زندگی ما رخ می دهد، تماما نتیجه انتخاب های خودمان است. خواه این انتخاب یک انتخاب آگاهانه به نظر برسد و نتیجه خوبی را حاصل شود و یا امری را حاصل از انتخاب خود ندانیم و نتیجه بدی را برایمان رقم زده باشد.

اما باید این نکته را به یاد داشته باشید که تمام چیزی که برای شما رخ می دهند حاصل انتخاب های درست یا اشتباه خودتان است. اگر اتفاق بدی برایتان افتاده است باز هم شما این طور انتخاب کردید. شاید بگویید من فلان چیز را انتخاب نکرده ام اما مشکل دقیقا همین جاست. اکثر اوقات که انتخاب های ما منجر به نتایج مطلوبی نشده به این خاطر بوده که در هنگام انتخاب نمی دانستیم که در حال انتخاب هستیم.

حال با این تفکر بیشتر مراقب انتخاب هایی که پیش رو دارید باشید. هرچقدر هم که محتاط باشید باز هم احتمال خطا وجود خواهد داشت. از شکست های خود دلسرد نشوید و همان طور که گفتیم نگذارید هیچ چیزی احساستان را بد کند. گاهی اوقات بهتر است به خودتان حق بدهید. با اینکه رخداد هایی ممکن است وجود داشته باشند که شما در به وقوع پیوستن آن ها دخالتی نداشتید اما این را به خاطر داشته باشید که دنبال مقصر گشتن فقط وقت شما را تلف خواهد کرد.

***مطمئن باشید اکثریت نزدیک به صد در صد زندگی شما به دست خودتان رقم خواهد خورد***

این مطلب رو از دست نده!
خرید کتاب شدن اثر میشل اوباما - معرفی اجمالی

چهار گام افراد خوش شانس

خوش شانسی فرمول پیچیده ای ندارد. این نکته هم یکی دیگر از مواردی است که با خواندن کتاب اثر مرکب دارن هاردی بهتر به آن پی خواهید برد. خوش شانس بودن امری پیچیده نیست. چهار مؤلفه وجود دارد که شما را تبدیل به یک فرد خوش شانس خواهد کرد.

  • آمادگی

اولین مورد آمادگی است. اول از همه باید خود را آماده کنید. منظور از آمادگی کسب مهارت، دانش و ساخت ارتباطات مفید است که باعث می شود اولین گام را برای تبدیل شدن به یک فرد خوش شانس برداشته باشید. پس آموزش یک امر ضروری است.

  • نگرش

منظور از نگرش، درک شرایط موجود و اخذ تصمیمات درست و مؤثر می باشد. اگر می خواهید گام دوم را بردارید پس باید نگرش صحیحی از موقعیت های اطراف خود داشته باشید.

  • فرصت

همانطور که از اسم آن مشخص است، استفاده مناسب و هوشمندانه از فرصت های به جود آمده است. از فرصت هایی که در زندگی شما رخ می دهند نهایت استفاده را ببرید. اگر فرصتی را از دست دادید، این را بدانید که غمگین شدن به خاطر از دست دادن یک فرصت ممکن است باعث از دست دادن فرصتی دیگر شود. مطمئن باشید زندگی پر از فرصت هاست. البته باید سعی کنید مراقب فرصت های طلایی باشید.

  • اقدام

سرانجام رسیدیم به آخرین و مهمترین گام که اقدام نام دارد. تمام گام ها به یک طرف و این مورد هم یک طرف. اگر سه گام قبلی را به بهترین شکل ممکن انجام دهید اما اقدام نکنید در واقع در عمل با کسی که هیچ دستاوردی نداشته یکسان هستید. البته نگاه مطلق به یک امر هیچگاه معقولانه نیست. اما اقدام کردن واقعا مهم ترین قسمت کار است.

عادت های خوب و بد

نتایجی که حاصل می شوند تا حد بسیار زیادی به عادت های ما چه خوب و چه بد وابسته هستند. تحقیقات مهمی وجود دارد که نشان می دهد حتی برداشت های ذهنی ما از رویداد های مختلفی که در زندگی مان رخ می دهند از یک سری عادات ما سرچشمه می گیرند. 

برای ترک یک عادت بد قدم اول این است که از وجود آن عادت آگاه شویم. گام دوم شناخت محرک هاست. باید دقت کنیم تا متوجه شویم چه عواملی باعث می شوند که آن عادت تشدید شود. قدم بعد حذف محرک ها از محیط اطراف است. البته ممکن است برخی محرک ها در ذهن شما به وجود بیایند، اما به هرحال محرک های بیرونی وجود دارند که موجب تحریک هستند.

گام بعدی که تمام کننده ی کار محسوب می شود، جایگزین کردن عادات مناسب و مثبت می باشد. انجام این امر ترک عادت مضر را آسان تر خواهد کرد. به طور مثال اگر عادت دارید همیشه بعد از غذا یک خوراکی شیرین مصرف کنید، به جای مصرف نوشابه از انجیر خشک استفاده کنید. این را هم به خاطر داشته باشید که عادات منفی یک شبه ایجاد نشده اند که بخواهند یک شبه ترک شوند. پس اگر شکست خوردید دلسرد نشوید.

تکانش

مورد آخری که می خواهیم به آن اشاره کنیم، تکانش می باشد. قانونی منتسب به نیوتون وجود دارد به نام قانون اینرسی که می گوید: اجسام ساکن تا زمانی که نیرویی به آن ها اعمال نشده است تمایل به ساکن ماندن دارند. در مقابل اجسام در حال حرکت هم تمایل به ادامه حرکت خود دارند مگر اینکه نیرویی مانع از حرکت آن ها شود. این امر را حتما شما هم مشاهده کرده اید. بگذارید مثالی در این رابطه ذکر کنیم.

وقتی می خواهیم جسمی سنگین را حرکت دهیم در ابتدا باید نیروی زیادی را وارد کنیم. اما وقتی حرکت کرد این امر را به وضوح حس می کنید که برای در حرکت ماندن آن جسم نیرویی به مراتب کمتر از نیرویی که برای شروع خرج کردید نیاز است.

رعایت موارد قبلی که ذکر کردیم گرچه انجام دادنشان کمی سخت است و انرژی زیادی از ما می گیرد اما وقتی که ما وظیفه خود را آن طور که در توانمان بود انجام دادیم، این قانون طبیعت است که باعث شود تکانش کار خودش را انجام دهد. در آن زمان دیگر موفقیت امری طبیعی خواهد بود که متوقف کردنتان به مراتب سخت تر از برگشتن شما به حالت قبلی تان یعنی فردی ساکن خواهد شد.

امیدواریم توانسته باشیم توضیحات خوب و مفید و کاملی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اما مطالب بسیار و مثال های جذابی وجود دارند که ذکر نشدند تا خواندن این کتاب جذابیت های خاص خودش را برای شما حفظ کند. شما عزیزان می توانید یکی از بهترین ترجمه های این کتاب را در این قسمت تهیه کنید.

 

کتاب اثر مرکب دارن هاردی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.