معرفی محصول

خرید بهترین چراغ مطالعه ✔️ پرفروش مدرن، کلاسیک و ارزان

چراغ مطالعه خوب

بررسی ویژگی های بهترین چراغ مطالعه

برای انتخاب هرچه بهتر یک چراغ مطالعه مناسب، بهتر است قبل از هرمورد نسبت به انتظاراتی که از یک چراغ مطالعه داریم آگاهی پیدا کنیم. شاید در ابتدا اولویت شما با طرح و زیبایی محصول باشد گرچه ظاهر محصول هم اهمیت خاص خود را دارد اما همه چیز فقط ظاهر نیست. به منظور راهنمایی بهتر شما عزیزان به برخی ویژگی های یک چراغ مطالعه خوب اشاره می‌کنیم.

نقش سلیقه در انتخاب کالا

همانطور که گفتیم ظاهر یک چراغ مطالعه خوب هم باید مد نظر قرار گرفته شود; چرا که حتی اگر ویژگی‌های دیگر یک چراغ مطالعه خوب باشد اما ظاهر آن مورد پسند شما قرار نگیرد، ممکن است حتی رفته رفته نسبت به انتخابتان احساس بدی پیدا کرده و از خرید محصول پشیمان شوید. البته به خاطر داشته باشید که این امر تا حد زیادی به سلیقه شما مرتبط می‌باشد.

چراغ مطالعه می‌تواند به‌ عنوان یک هدیه بسیار با ارزش و متفاوت نیز مورد توجه قرار گیرد. شخص مورد نظر شما چه کودک باشد چه جوان و چه بزرگسال حتما از هدیه‌ی متفاوت و ارزشمندی که دریافت می‌کند بسیار خوشحال خواهد شد.

در این هنگام بهتر است که در انتخاب خود روحیات طرف مقابل را هم در نظر بگیرید. به طور مثال اگر این هدیه را برای یک کودک خریداری می‌کنید بهتر است نیاز ها و سلایق و همچنین روحیات او را هم مد نظر قرار دهید. پس سلیقه می‌تواند یک جنبه راهنمایی برای انتخاب یک چراغ مطالعه خوب باشد.

این مطلب رو از دست نده!
خرید میز تحریر ارزان تاشو، دیواری و چوبی ارزان + قیمت

میزان نور مناسب برای مطالعه

این مورد هم تا حدودی بستگی به سلیقه افراد دارد. البته که برای این موضوع، سلیقه بخش کوچکی از آن را تشکیل می‌دهد و بخش عمده آن به محیط و چشمان شما و به طور کلی بحث سلامتی شما مربوط می‌شود. بهتر است بنا به میزان روشنایی که در محیط مورد نظرتان است اقدام به خرید لامپ مناسب کنید چرا که نور مناسب نوری است که نه به خاطر شدت بالا چشمان شما را آزار دهد و نه آنقدر کم که دیدن وسایل و محیط به زحمت صورت پذیرد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم باید توجه داشته باشیم که در هنگام استفاده از چراغ مطالعه به میزان روشنایی در محیط اطراف هم دقت کنیم. میزان نور محیط در هنگام مطالعه نباید فرق فاحشی با صفحه کتاب و به طور کلی سطح زیرین آن داشته باشد. یعنی اینطور نباشد که به عنوان مثال، کتاب به طور واضح زیر نور کامل و زیاد قرار داشته باشد در حالیکه ما قادر به دیدن اشیا کنارمان هم نیستیم و یا به سختی آن‌ها را تشخیص می‌دهیم.

ماندن در چنین وضعیت نامطلوبی اگر به طور مداوم تکرار شود می‌تواند آسیب‌های قابل توجهی به چشمانتان وارد کنند. پس حتما این نکته را در نظر داشته باشید و از لامپ‌های استاندارد و متناسب با نیازتان استفاده نمایید تا بدین وسیله بتوانید، وارد شدن آسیب به چشمانتان را به حداقل ممکن برسانید.

چراغ مطالعه

بهترین رنگ نور برای مطالعه

انواع رایج لامپ هایی که در چراغ های مطالعه به کار می‌روند غالبا جزو این سه دسته هستند :

  1. لامپ های فلورسنت
  2. لامپ های LED
  3. لامپ های رشته ای

لامپ های فلورسنت و LED یا همان مهتابی های خودمان هم به واسطه نور زیبا و خوشرنگی که دارند طرفداران زیادی پیدا کرده و از فروش بالایی نیز برخوردار می‌باشند. مخصوصا نوع LED که هم کم مصرف هست هم طول عمر بالایی دارد و هم نور زیبا و خوشرنگی را ارائه می‌دهد.

اما جالب است بدانید که نور این گونه لامپ‌ها مخصوصا در دراز مدت می‌توانند باعث برخی آسیب های جزئی برای چشم شما شوند. در واقع بهترین رنگ نور همان رنگ زرد لامپ‌های رشته‌ای قدیمی است که به سبب رنگی که دارد باعث کمتر خسته شدن چشم هایمان می‌شود.

البته دلیل دیگری به جز رنگ نور نیز وجود دارد و آن پرش های هر چند اندک نور در لامپ های دیگر است. بهتر است این نکته را هم بگوییم که این پرش ها غالبا برای ما محسوس نیستند اما چشم ما در طولانی مدت این تغییرات را حس کرده و ممکن است از این پرش ها آسیب ببیند. پس کیفیت نور نیز نقش مهمی در تجربه هر چه بهتر ما در مطالعه دارد. بنابراین به طور کلی نور زرد بهتر از نور مهتابی است.

بهترین نوع چراغ مطالعه

در انتها باید به یک سری نکات ساده هم دقت کرد از جمله نوع قرارگیری چراغ مطالعه که می‌تواند دیواری یا رومیزی باشد. یک سری سؤالات دیگر هم مطرح هستند مثلا اینکه آیا ارتفاع آن برای شما اهمیت زیادی دارد یا خیر؟ آیا بلندی سیم وسیله‌ی شما برایتان اهمیت دارد و سیم های بلند را ترجیح می‌دهید یا اینکه اهمیت خاصی برای این موضوع قائل نیستید؟ پاسخ دادن به این پرسش‌ها می‌تواند در یک انتخاب خوب نقش داشته باشد.

میزان آزادی و راحتی تنظیم چراغ مطالعه هم یکی دیگر از آن نکاتی است که باید مورد توجه قرار دهید. شاید شما نیاز به چراغ مطالعه‌ای داشته باشید که بتوانید نور را به نقاط مختلف میز خود هدایت کنید; بنابراین هرچه میزان آزادی بازوی چراغ مطالعه شما بیشتر باشد شما نیز در استفاده از آن راحت‌تر هستید.

این را هم به یاد داشته باشید که تمامی اینها فقط برای آگاهی دادن به شما عزیزان است و لزوما قرار نیست تمام ویژگی های که گفته شد تمام و کمال در یک کالا وجود داشته باشد بلکه هدف از این توضیحات صرفا انتخاب هرچه بهتر برای رسیدن به چراغ مطالعه مناسب و دلخواه شماست.

مثلا ممکن است میزان آزادی بازوی یک چراغ مطالعه برای فردی از اهمیت زیادی برخوردار نباشد و فقط نیاز به حرکات معمولی و کمی دارد. پس احتیاجی نیست حتما به دنبال یک کالا با درجه آزادی بسیار بالا باشد.

می‌توان مثال دیگری برای میزان ارتفاع هم زد و آن هم اینکه اگر حتی ارتفاع یک چراغ مطالعه زیاد باشد باز هم لازم است که آن را در فاصله‌ای نزدیک به سطح کتاب و طرح مورد نظر قرار دهیم. بنابراین ارتفاع زیاد هم خیلی ویژگی مثبتی به حساب نمی‌آید و این ویژگی بیشتر برای طراحی های مهندسی اهمیت پیدا می‌کند .

البته مدل‌هایی که ارتفاع نسبتا زیادی دارند محبوب تر از دیگر انواع می‌باشد که به نظر می‌رسد این مورد می‌تواند به خاطر تأثیر خاصی باشد که این مدل‌ها در دکور میز و اتاق شما ایجاد می‌کنند.

این مطلب رو از دست نده!
قیمت خرید پاک کن اتودی باریک | سی کلاس، تولیپ و غیره

قیمت انواع چراغ مطالعه

شاید این جمله برای شما هم تکراری باشد که ارزانی یک کالا لزوم مناسب‌تر بودن آن نیست همانطور که گران بودن یک کالا باعث نمی‌شود که آن کالا قطعا از بقیه با کیفیت‌تر باشد.

البته اگر بخواهیم روراست باشیم اکثر اوقات کالای گران تر هم امکانات بیشتری دارد و هم کیفیت قطعات آن بهتر است و خیلی اوقات به عینه این مقوله را تجربه کردید هرچند موارد استثناء هم وجود دارند. پس لازم است به طور منطقی و منصفانه در مورد آن ها قضاوت کنید.

گرچه این نکات شاید ساده به نظر برسند اما هدف اصلی ما راهنمایی هرچه بهتر شما عزیزان برای انتخابی دقیق‌تر و صحیح‌تر بوده و امیدواریم نسبت به انتخابی که مد نظرتان است، به آگاهی خوبی رسیده باشید.

در ادامه ما اقدام به جمع آوری لیستی از بهترین چراغ مطالعه های موجود در بازار کردیم که می‌توانید بهترین انتخاب را از میان این ۴۳ مدل داشته باشید. در این لیست سعی شده تا محصولات به ترتیب کیفیت و محبوبیت قرار بگیرند پس می‌توانید با خیال راحت به مقایسه و انتخاب یکی از این مدل‌ها بپردازید.

 

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.