دسته 1

خرید کتاب ملت عشق اثر الیف شافاک – ترجمه ارسلان فصیحی

کتاب ملت عشق ترجمه ارسلان فصیحی

کتاب ملت عشق

کتاب ملت عشق اثر الیف شافاک امروزه دیگر یکی از پرفروش ترین کتاب های حال حاضر در ایران قرار گرفته است. شهرت این کتاب به قدری زیاد است که دیگر حتی کتاب نخوان ها هم اسم آن را شنیده اند. این کتاب سرشار از مضامین مهم و کاربردی است که به زیبایی هرچه تمام تر با مخاطب خود ارتباط برقرار کرده و طرز فکر و دید خواننده را نسبت به خیلی از امور در زندگی اش، تغییر می‌دهد.

کتاب ملت عشق

شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که آن قدر نام کتاب ملت عشق را شنیده‌اید که تصمیم گرفتید تا ببینید موضوع اصلا از چه قرار است و اساسا این کتاب چه جور کتابی است؟

نام کتاب ملت عشق از کجا آمده است؟

اول از همه بد نیست کمی در مورد نام این کتاب صحبت کنیم. در این کتاب به طور کلی با 40 قاعده عشق آشنا می‌شویم. این قواعد در نوشته توسط یکی از عارفان بنام و مشهور ایرانی ملقب به شمس تبریزی بیان می‌شوند. جالب است بدانید که نام کتاب برگرفته از تک بیتی از اثر ارزشمند مثنوی معنوی است که بدین شرح است :

ملت عشق از همه دین‌ها جداست                              عاشقان را ملت و مذهب خداست

در این کتاب بخش های متفاوت و متعددی وجود دارد که توسط راویان متفاوتی هم نقل می‌شود. این امر یکی از مواردی است که توانسته برخی از خوانندگان کتاب که حتی خیلی با کتاب و کتاب خوانی میانه خوبی ندارند را هم سر ذوق بیاورد و کاری کند تا داستان از حوصله مخاطب خارج نشود.

این مطلب رو از دست نده!
راهنمای جامع خرید 45 مدل بهترین مداد رنگی پرفروش سال 2020

محتوای کلی کتاب ملت عشق

به طور کلی محتوای کتاب پیرامون ارتباطات بین مولانا و شمس تبریزی شکل گرفته است. اثری عارفانه که به صورت دو داستان موازی و هم راستا نوشته شده است و در هم تنیدگی که در این دو داستان وجود دارد باعث سردرگمی خواننده کتاب نمی‌شود. هدف اصلی کتاب صحبت کردن در رابطه با تأثیر عشق در دنیای مدرن امروزی است که با توانمندی بالایی که الیف شافاک در آثار خود به خصوص کتاب ملت عشق خود دارد توانسته به خوبی پیام ها و مضامین مختلف را به خواننده منتقل کند.

هر کسی که ملت عشق را بخواند بی شک تغییر و تحولی در افکار او ایجاد می‌شود. یکی از مهمترین دلایلی که باعث شده تا این کتاب بتواند با تمام وجود با خواننده ارتباط برقرار کند وجود شمس تبریزی است. چرا که سخنان تأثیر گذار وی و ویژگی های شخصیتی شمس تبریزی به خصوص اعتقاد و باور قلبی و همچنین شناخت عارفانه‌ی وی نسبت به خداوند باعث شده تا کلام او به زیبایی درون قلب انسان جای گیرد.

 

یکی از بزرگترین تأثیراتی که سخنان وی بر روح آدمی می‌گذارد تغییر دید انسان نسبت به فلسفه زندگی و انسانیت است. به طور حتم می‌توان این کتاب را یکی از تأثیرگزار ترین کتاب‌ها بر تفکرات و برداشت انسان نسبت به زندگی و فراز و نشیب های آن نام برد. مطالبی که حتی در درون آثار رومی یا همان مولوی خودمان به خوبی دیده می‌شود. اما شاید شما هم نسبت به چهل قاعده ای که توسط شمس تبریزی بیان شده کنجکاو شده باشید. در ادامه به ده مورد از این موارد اشاره می‌کنیم.

چهل قاعده شمس تبریزی

در این قمست خلاصه ای از این چهل قاعده را برای شما عزیزان آورده‌ایم تا بهتر بتوانید با درون مایه کتاب ملت عشق آشنا شوید. هنگامی که این موارد را می‌خوانید متوجه خواهید شد که مطالب این کتاب تا چه حد ساده و در عین حال دارای مفاهیم بزرگی است که شما را به فکر فروبرده وادار به اندیشیدن در این موارد می‌کند.

قاعده یکم

در درون خود خداوند را چطور تصور می‌کنید؟ او را همواره غضب ناک و خشن می‌بینید یا بسیار لطیف، بخشنده و مهربان؟ توصیفی که ما از خداوند در ذهن خود داریم در واقع بازتابی از خود ماست به این ترتیب که اگر خداوند را موجودی مهربان و بخشنده می‌بینید بنابراین خودتان هم دارای شخصیت مهربانی هستید.

قاعده دوم

همواره در قدم هایی که در زندگی خود برمی‌داری آگاه باش. عقل نمی‌تواند به عنوان راهنمای خوبی در نظر گرفته شود. گذاشتن از راه الهی با دل امکان پذیر است. پس هیچ وقت از نفس خود غافل نشو و آگاه باش.

قاعده سوم

قرآن را می‌توان در چهار سطح درک کرد. اولین سطح درک معنای ظاهری آیات است. دومین سطح موجب درک باطنی آیات قرآن می‌باشد. سوم درک باطنِ باطن آیات آن است و سطح چهارم عشق است که درک آن فقط به وسیله روح امکان پذیر است و جسم توان درک آن را به تنهایی ندارد.

قاعده چهارم

صفات خدا را می‌توان در هر ذره موجود در جهان هستی یافت. در هر لحظه و در هر مکانی حضور دارد. هر کس او را یافت همیشه نزدش باقی خواهد ماند.

قاعده پنجم

این مورد مربوط به تفاوت جوهره عقل و عشق است. عقل محتاط است و همیشه قدم به قدم گام بر می‌دارد و سعی می‌کند تا از بروز مشکلات جلوگیری کند. اما عشق اینگونه نیست. عشق بی‌پرواست. جسور است و برخلاف عقل به خطرات توجهی ندارد و با خود ویرانی به ثمر می‌آورد. اما گنج را همیشه در خرابه ها می‌توان یافت. پس اگر می‌خواهی به گنج برسی پس راه دل و عشق را دنبال کن. 

قاعده ششم

مراقب زبان خود باش که بسیاری از کدورت ها به وسیله همین زبان به وجود آمده است. البته برای کلمات نباید ارزش زیادی قائل شد. زبانِ عشق، زبانِ بی‌زبانی است.

قاعده هفتم

از لاک خودمان بیرون بیاییم. انسان به تنهایی قادر نیست تا حقایق را کشف نماید. چرا که انسان موجودی است که به وسیله آینه ی دیگران می‌تواند خودش را پیدا کند و به کمال حقیقی خود برسد.

قاعده هشتم

از ناامیدی دوری کن و بدان که حتی اگر تمام در ها به رویت بسته شد بالاخره دری دیگر به سوی تو گشوده می‌شود. پس در همه حال شکرگزار خدا باش. 

قاعده نهم

صبر کردن فقط این نیست که منتظر باشیم; بلکه صبر با آینده نگری است که معنا می‌یابد. هنگام تماشای تیغ باید گل را تصور کرد و هنگامی که به تاریکی شب خیره شده اید باید روز را تصور کنید. اهل عشق از صبر مانند یک شیرینی یاد می‌کنند; زیرا می‌دانند که صبر، هلال ماه را کامل خواهد کرد.

قاعده دهم

برای سفر کردن باید از درون خود شروع کنی. هر سمتی که می خواهی بروی باید اول از درون خودت شروع کنی تا بعد از آن بتوانی به طور فیزیکی هم مسافت را طی کنی و به مقصد دلخواه خود برسی.

(این موارد با اندکی تغییر آورده شده اند و کمی خلاصه تر از متن اصلی کتاب هستند.)

این مطلب رو از دست نده!
معرفی کتاب 1984 اثر جورج اورول + خرید

خرید کتاب ملت عشق

خب تا این قسمت قطعا شما هم به شدت کنجکاو شده‌اید که هر چه سریعتر کتاب ملت عشق را که به یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین کتاب ها در این عصر بدل شده است را تهیه کنید. منتها شاید دوست داشته باشید بدانید بهترین ترجمه این کتاب کدام ترجمه است تا به بهترین شکل ممکن مضامین این کتاب را درک کنید.

تقریبا تمام ترجمه هایی که از این کتاب شده است ترجمه های خوبی هستند; اما اگر به دنبال ترجمه ساده تر، اصیل تر و روان تری هستید ما به شما کتاب ملت عشق ترجمه ارسلان فصیحی را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید به راحتی آن را از طریق همین صفحه تهیه فرمایید. همچنین ترجمه های دیگری هم از این کتاب موجود است که می‌توانید از همه‌ی آن ها دیدن کرده و با توجه به نظر خریداران هر کدام اقدام به کتاب دلخواه خودتان کنید.

در این قسمت ما دو ترجمه محبوب را به شما پیشنهاد می‌کنیم. حال انتخاب با شماست که کدام یک را تهیه کنید.

 

کتاب ملت عشق ترجمه ارسلان فصیحی

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.