دسته 1

خرید کتاب شدن اثر میشل اوباما – معرفی اجمالی

کتاب شدن

معرفی کتاب شدن

کتاب شدن در واقع داستانی از فراز و نشیب های زندگی میشل اوباما می‌باشد. او هم همچون تمام انسان های دیگر با سختی ها و رنج های فراوانی در زندگی دست و پنجه نرم کرده است. اما در نهایت توانست یکی از تأثیر گذار ترین زنان آمریکا لقب بگیرد. در این کتاب درباره موارد بسیار مهمی صحبت می‌شود که خیلی از افراد آن طور که باید به این موضوعات بها نمی‌دهند.

معرفی کتاب شدن

به عنوان مثال در این کتاب ما با برخی از مشکلاتی که در زندگی نویسنده یعنی میشل اوباما وجود داشته رو به رو هستیم. به عبارتی دیگر این کتاب در واقع مانند یک زندگی نامه کاملی است که همراه با پیام هایی الهام بخش شما را همراهی می‌کنند. از جریان بچه دار شدن وی تا بحث تبعیض نژادی موجود در آمریکا و دید سیاه پوستان این کشور نسبت به این امر از جمله موضوعاتی است که در این کتاب مطرح شده اند.

سه بخش اصلی کتاب شدن

کتاب شدن دارای سه بخش اصلی است. سه قسمت شامل : “من شدن”، “ما شدن” و قسمت سوم “بیشتر شدن” است. مواردی که در هربخش توضیح داده شده است شامل اتفاقاتی در ادوار مختلف زندگی وی می‌باشند. قسمت اول یعنی من شدن، حول دوران کودکی و خاطرات آن زمان می‌گذرد. قسمت دوم یعنی ما شدن هم به طور کلی پیرامون آشنایی او با باراک اوباما قرار دارد. قسمت آخر یعنی ما شدن هم راجع به رخداد هایی درون کاخ سفید و مسائل مربوط به آن نوشته شده است.

عقیده نویسنده

میشل اوباما در کتاب شدن به این اصل اعتقاد دارد که انسان همواره در حال رشد و شدن می‌باشد. به عنوان مثال مادر شدن، وکیل شدن، مهندس شدن یا دکتر شدن پایان و نهایت آرزوهای انسان و مسیر زندگی او نیست. همچنین که انسان همیشه در حال تبدیل شدن است. به بیان دیگر اعتقاد دارد که ما انسانها همیشه در حال تبدیل شدن به چیزی هستیم که این امر هیچگاه پایان پذیر نیست.

یکی از مواردی که در کتاب شدن به آن پرداخته شده رفتاری است که شما هم بسیار آن را دیده‌اید. همان سؤال هایی که از کودکان می‌پرسند که در آینده می‌خواهی چه کاره شوی؟ گویی که مسیر بزرگ شدن محدود است و تو در نهایت می‌خواهی چه شغلی داشته باشی! انسان همیشه در حال یادگیری است و نمی‌توان برای آن محدوده‌ای تعیین کرد.

این مطلب رو از دست نده!
خرید 40 مدل اسلایم پرطرفدار با کیفیت + معرفی انواع اسلایم

تأثیر مدرسه و معلمان

میشل اوباما نویسنده کتاب شدن جایگاهی که به دست آورده را مدیون مدرسه خوب و معلمان دلسوزی که داشته است می‌داند. چرا که آنها را یکی از تأثیر گزار ترین موارد در ذهنیت و تفکر خود به حساب می‌آورد. درست در دوران نوجوانی که به عقیده اکثر صاحب نظران در روانشناسی دوره ای حساس و پرفشار است، باعث شد تا انگیزه‌ای در جهت رسیدن به خواسته های خود گرفته و به سمت هدف خود حرکت کند.

البته از حمایت گرم خانواده خود نیز برخوردار بود. همه‌ی این موارد در کنار یکدیگر باعث شد تا نیرویی مضاعف برای رسیدن به اهداف خود پیدا کرده و با همه‌ی وجود به سمت اهداف خود قدم بردارد. او آموزش را اصلی ترین تغییر در زندگی‌اش و حرکت به سمت اهداف خود می‌‌داند.

 

کتاب شدن برای چه کسانی مناسب است؟

اگر چه شاید این کتاب در نگاه اول بیشتر مخصوص به دختران و بانوان به نظر برسد; اما می‌تواند برای همه‌ی اقشار جامعه کتابی الهام بخش و خواندنی باشد. کتاب شدن با متن روان، ساده و صمیمی که دارد می‌تواند هر مخاطبی را به خود علاقه مند کند. به علاوه این موارد نکاتی در این کتاب وجود دارند که می‌توانند به شدت آموزنده باشند.

نکته ای که حائز اهمیت می‌باشد این است که تقریبا هیچ کتابی و به طور کلی تر هیچ آموزشی نیست که هیچ تأثیری روی ما نگذارد و هیچ نکته آموزنده و مهمی نداشته باشد. از طرفی قرار نیست کتابی که می‌خوانیم صد در صد مطالب آن مورد استفاده ما قرار گیرد. البته که خواندن کتاب از هر نوعی که باشد می‌تواند دارای نکات مثبت و منفی باشد. در مجموع کتاب شدن اثر میشل اوباما تبدیل به یکی از پرفروش ترین کتاب ها در آمریکا و همین طور کشور های دیگر شده است. پس می‌توان آن را در گروه کتاب هایی که ارزش خواندن دارند دسته بندی کرد.

البته تقریبا می‌توان گفت کتابی وجود ندارد که بشود توصیه کرد که آن را نخوانید. مگر اینکه ربطی به اهداف و خواسته های شما نداشته باشد. هرچند خواندن این قبیل کتاب ها هم خالی از لطف نیست. کم نبوده اند افرادی که تصادفی کتابی را که حتی علاقه‌ای به خواندنش نداشته اند مطالعه کرده اند و این امر باعث تغییر مسیر زندگی‌شان شده است. پس هیچگاه نمی‌توان هیچ کتابی را بی ارزش خطاب کرد.

نقد کتاب شدن

مانند بسیاری از آثار دیگری که چاپ شده اند، “کتاب شدن” هم از نقد های قابل توجهی برخوردار است. البته ترجیح می‌دهیم تا از پرداختن به این موضوع به طور تخصصی اجتناب کنیم و بیشتر به بازگو کردن مواردی درباره این کتاب اکتفا نماییم.

یکی از مواردی که کمی تأسف برانگیز است، مورد ستایش قرار گرفتن فیلمی به نام آرگو توسط وی می‌باشد. این فیلم یک فیلم ضد ایرانی است که ساخت کشور آمریکاست. اگر کمی به نقد هایی که در مورد این فیلم وجود دارند گریزی زده باشید متوجه خواهید شد که آن قدر در برخی سکانس ها، صحنه ها به قدری اغراق آمیز به تصویر کشیده شده‌اند که هر بیننده ای متوجه این امر خواهد شد.

این مطلب رو از دست نده!
خرید کتاب 1984 اثر جورج اورول + معرفی اجمالی

اما متأسفانه سیاست باعث شده تا همیشه ایران و مردم آن را در فیلم های خود به گونه ای وحشی و غیر منطقی و یا به طور خلاصه تر ایران و ملت ایران را تهدیدی برای جهان به حساب بیاورند. مطمئنا نشان دادن جلوه‌ای دروغین از مردم هر کشوری در هر فیلمی مخصوصا اگر با رنگ و بوی نژاد پرستی هم ادغام شود باعث رنجش خاطر هر انسان آزاده‌ای خواهد شد. 

اگر شما هم نظری بر این کتاب دارید خوشحال می‌شویم آن را مطرح نمایید. جدای از بحث های سیاسی این کتاب قطعا می‌تواند کتابی خواندنی و تأثیر گزار برای هر فردی باشد. استقبال بسیاری که از این کتاب صورت گرفته چه در ایران و چه در سایر نقاط و طبیعتا خودِ کشور آمریکا باعث شده تا این کتاب در جایگاه بسیار خوبی به خصوص در دسته بندی کتاب های الهام بخش قرار بگیرد.

 

کتاب شدن

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.